Coupling device i.e. clutch, for e.g. flap of motor vehicle for transferring torque between internal combustion engine and gearbox of vehicle, has permanent magnet switched between drive and driven parts coupling and decoupling conditions

The device (10) has a drive part (12) and a driven part (14) movable relative to the drive part. A coupling part (16) formed as a permanent magnet couples the drive and driven parts with each other for transmission of force and/or torque. The magnet is switched between a condition in which the drive...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HEIDT, THOMAS, BUESCHER, HANS-JOACHIM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (10) has a drive part (12) and a driven part (14) movable relative to the drive part. A coupling part (16) formed as a permanent magnet couples the drive and driven parts with each other for transmission of force and/or torque. The magnet is switched between a condition in which the drive and driven parts are decoupled and a condition in which the drive and driven parts are coupled for adjusting coupling force between the drive and driven parts. An outer ring is arranged coaxial to an inner magnetic ring. The magnet is coupled with a gear wheel in a torque-proof manner. Die Erfindung betrifft eine Kupplungsvorrichtung (10) für einen Kraftwagen, insbesondere eine Tür, Klappe oder dergleichen Flügelelement eines Kraftwagens, mit einem Antriebsteil (12), einem relativ zu dem Antriebsteil (12) bewegbaren Abtriebsteil (14) und wenigstens einem Koppelteil (16, 28, 48, 62), mittels welchem das Antriebsteil (12) und das Abtriebsteil (14) zur Übertragung einer Kraft und/oder eines Drehmoments miteinander koppelbar sind, wobei das Koppelelement (16, 28, 48, 62) als zwischen einem das Antriebsteil (12) und das Abtriebsteil (14) entkoppelnden und zumindest einem das Antriebsteil (12) und das Abtriebsteil (14) koppelnden Zustand schaltbarer Permanentmagnet (16, 28, 48, 62) ausgebildet ist.