Support tube i.e. headrest support tube, for use in retention device of head rest in interior of vehicle, has support surface that is convexly formed, where radius of support surface is larger than radius of outer surface of support tube

The tube (12a) has a recess (16) for intervention of a latch element of a locking device (15). The recess comprises a latch surface and a support surface in which the latch element is brought in contact. The support surface is convexly formed in a cross-section of the support tube, where radius of t...

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1. Verfasser: PAUSCH, FRIEDHELM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The tube (12a) has a recess (16) for intervention of a latch element of a locking device (15). The recess comprises a latch surface and a support surface in which the latch element is brought in contact. The support surface is convexly formed in a cross-section of the support tube, where radius of the support surface is larger than radius of an outer surface (21) of the support tube. Pressure surfaces are formed on a latch surface, which limits a width of the latch element. The pressure surfaces are extended between the outer surface of the tube and support surface. An independent claim is also included for a retention device comprising a bearing device. Die Erfindung betrifft unter anderem ein Halterohr für Ausstattungseinrichtungen von Fahrzeuginnenräumen, insbesondere Kopfstützentragrohr (12a, 12b), mit wenigstens einer dem Halterohr (12a, 12b) zugeordneten Aussparung (16) für den Eingriff eines Riegelelements (23) einer Verriegelungsvorrichtung (15), wobei die Aussparung mindestens eine Riegelfläche (18) und wenigstens eine Auflagefläche (17) umfasst, welche mit dem Riegelelement (23) in Kontakt bringbar sind. Die Besonderheit besteht darin, dass die Auflagefläche (17) im Querschnitt des Halterohrs (12a, 12b) konvex ausgebildet ist und dass der Radius (R2) der Auflagefläche (17) größer ist als der Radius (R1) der Außenfläche (21) des Halterohrs (12a, 12b).