Control method for motor to drive electrical oil pump in car, involves controlling motor independent of fluctuations of input voltage such that amount of oil inside gear unit provided by electrical oil pump is maintained to be constant

The method involves stopping a motor (1) by an idle stop control, and producing oil pressure in a gear unit (2) using an electrical oil pump (25). The electrical oil pump is controlled such that the gear unit is filled with oil (27). The motor independent of fluctuations of the input voltage is cont...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SOGA, HIDEHIRO, KAWASAKI, NARUHIKO, IKEGAMI, TATSUYA
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves stopping a motor (1) by an idle stop control, and producing oil pressure in a gear unit (2) using an electrical oil pump (25). The electrical oil pump is controlled such that the gear unit is filled with oil (27). The motor independent of fluctuations of the input voltage is controlled such that the amount of oil inside the gear unit provided by the electrical oil pump is maintained to be constant. The electrical oil pump is actuated by high rotational speed when the motor is started again if the motor is stopped. An independent claim is also included for a control system for an electrical oil pump, comprising a control unit. In dem Steuerverfahren der elektrischen Ölpumpe gemäß der vorliegenden Erfindung erzeugt, während ein Motor durch eine Leerlaufstoppansteuerung gestoppt ist, eine elektrische Ölpumpe einen Öldruck in einer Getriebeeinheit oder die elektrische Ölpumpe wird derart angesteuert, dass die Getriebeeinheit mit Öl gefüllt wird, wobei das Steuerverfahren der elektrischen Ölpumpe dadurch gekennzeichnet ist, dass, unabhängig derer Fluktuationen in deren Eingabespannung, ein Motor zum Ansteuern der elektrischen Ölpumpe derart gesteuert wird, dass eine Ölmenge, die dem Inneren der Getriebeeinheit bereitgestellt wird, konstant gehalten wird.