Method for improving occupant protection in motor car during front crash, involves lowering force level of beam portion such that vehicle is delayed in lower range, so that occupants are coupled at restraint system

The method involves delaying a vehicle i.e. motor car, by longitudinal beam structure portions (1a, 1b) of different deformation resistances during front crash and during laying of response time of a vehicle occupants restraint system. A force level of one of the longitudinal beam structure portions...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: PIOCH, MATHIAS, DEUTSCH, ROLF, CORDES, JUERGEN, KIRCHHOFF, MATTHIAS, UBALDO, MARIO, HOEVELMANN, KLAUS, DRESCHER, THOMAS, GLAS, ERNST, O'BRIEN, SEAN, FUHRMANN, TINO, KNAPP, HOLGER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves delaying a vehicle i.e. motor car, by longitudinal beam structure portions (1a, 1b) of different deformation resistances during front crash and during laying of response time of a vehicle occupants restraint system. A force level of one of the longitudinal beam structure portions is lowered to a determined low value such that the vehicle is delayed in a lower range till reaching forward displacement of vehicle occupants, so that the occupants are coupled at the restraint system over a longer period of time during reduced loading of thorax of the occupants. An independent claim is also included for a device for improving occupant protection in a vehicle during front crash at point of time. Es werden ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Verbesserung des Insassenschutzes in einem Fahrzeug, insbesondere Kraftfahrzeug, im Falle eines Frontalcrashs vorgeschlagen. Im Wesentlichen ist vorgesehen, dass vermittels in bestimmter Weise ausgebildeter Längsträgerstrukturabschnitte (1a, 1b) unterschiedlichen Verformungswiderstandes einer vorderen Längsträgerstruktur (1) im Crashfall (Frontalcrash) und während des Zurücklegens eines Ansprechweges des dem Fahrzeuginsassen zugeordneten Rückhaltesystems innerhalb einer Gurtlose" das Fahrzeug zunächst derart stark verzögert wird, dass im Hinblick auf den Stand der Technik eine vorzeitige Ankopplung des Fahrzeuginsassen an das Rückhaltesystem bewirkt wird, und dass unmittelbar im Anschluss daran das Kraftniveau zumindest eines der Längsträgerstrukturabschnitte (1a, 1b) auf einen bestimmten geringeren Wert derart abgesenkt wird, dass das Fahrzeug bis zum Erreichen der maximalen Vorverlagerung des Fahrzeuginsassen im Verhältnis geringer verzögert wird, so dass bei geminderter Belastung insbesondere des Brustkorbes des Fahrzeuginsassen derselbe über einen längeren Zeitraum am Rückhaltesystem angekoppelt ist.