Traction drive for internal combustion engine of e.g. passenger car, has tensioner formed as spiral spring, separate damping element connected with spiral spring for damping movement of tensioning rail

The drive (1) has a tensioning rail (2) deflected by a traction unit, and a tensioner (3) produced by deflection of the tensioning rail, where the tensioner is formed as a spiral spring (4). A separate damping element (11) is connected with the spiral spring for damping movement of the tensioning ra...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ROMANEZ, ALEXANDER, BLOCK, SEBASTIAN, FISCHER, MARKUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The drive (1) has a tensioning rail (2) deflected by a traction unit, and a tensioner (3) produced by deflection of the tensioning rail, where the tensioner is formed as a spiral spring (4). A separate damping element (11) is connected with the spiral spring for damping movement of the tensioning rail. The damping element is arranged on a flat section at convex and/or concave surface areas (9, 10) of the spiral spring. The damping element directly fits on the surface areas of the spiral spring. The damping element is arranged between the spiral spring and/or a base plate (6). Die Erfindung betrifft einen Zugmitteltrieb (1) für eine Verbrennungskraftmaschine mit einem Zugmittel, mit einer das Zugmittel auslenkenden Spannschiene (2) und mit einem die Auslenkung der Spannschiene (2) erzeugenden Spanner (3), wobei der Spanner (3) als Spiralfeder (4) ausgebildet ist, wobei ein separates Dämpfungselement (11) zum Dämpfen einer Bewegung der Spannschiene (2) mit der Spiralfeder (4) in Wirkkontakt steht.