Method for determining tire pressure of e.g. passenger car, involves determining wheel load and vertical deformation of side surface of tire, and computing tire pressure by applying determined wheel load and vertical deformation

The method involves measuring deformation of a tire of a vehicle, and algorithmically determining tire pressure by applying measured deformation. A wheel load is determined by a piezoelectric force measuring platform. Vertical deformation of a side surface of the tire is determined by a laser measur...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: EILERS, JAN, BORKELOH, HENNING, MUELLER, RAINER, ESSER, MARTIN, TENTRUP, THOMAS, KURT, ISMAIL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves measuring deformation of a tire of a vehicle, and algorithmically determining tire pressure by applying measured deformation. A wheel load is determined by a piezoelectric force measuring platform. Vertical deformation of a side surface of the tire is determined by a laser measurement device or a charge coupled device (CCD) camera. The tire pressure is computed by applying the wheel load and deformation. The vertical deformation is determined as difference between radius (R) of the tire above a horizontal center point and actual height (H) of midpoint of a wheel. An independent claim is also included for a device for determining tire pressure of a vehicle, comprising a piezoelectric force measuring platform. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zum Bestimmen des Reifendrucks von Fahrzeugen, wobei die Verformung des Reifens gemessen und der Reifendruck aus dieser Verformung algorithmisch bestimmt wird. Um ein Verfahren und eine Vorrichtung zu schaffen, mit der schnell und automatisch der Reifendruck bestimmt werden kann, wird im Rahmen der Erfindung vorgeschlagen, daß die Radlast (F) bestimmt wird und eine Bestimmung der vertikalen Verformung (f) der Seitenfläche des Reifens erfolgt und aus diesen Werten der Reifendruck berechnet wird. Es hat sich im Rahmen der Erfindung gezeigt, daß bei Berücksichtigung dieser Meßgrößen, also der auf den Reifen wirkenden Kraft einerseits und der hieraus resultierenden vertikalen Verformung des Reifens andererseits, eine gute Übereinstimmung zwischen dem berechneten Reifendruck und dem tatsächlichen Reifendruck vorliegt und die maximale Abweichung lediglich 10% beträgt.