Method for detecting motion of human during manufacturing process for motor vehicle utilized in traffic, involves forming output signal, and forming position of inertial sensors based on inertial sensor output signal of inertial sensors

The method involves recording an image of a subject by cameras (11.1-11.q), and determining a position of inertial sensors (12.1-12.m) from the image of the cameras, where the subject is provided with markers (10.1-10.n). An output signal is formed, where the output signal comprises the position of...

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Hauptverfasser: DOIL, FABIAN, BADE, CHRISTIAN, HOFFMEYER, ANDREAS, BUSCHE, CORD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves recording an image of a subject by cameras (11.1-11.q), and determining a position of inertial sensors (12.1-12.m) from the image of the cameras, where the subject is provided with markers (10.1-10.n). An output signal is formed, where the output signal comprises the position of the inertial sensors and a position of other inertial sensors. The position of the latter inertial sensors is formed based on the inertial sensor output signal of the inertial sensors. The inertial sensor output signal of the latter inertial sensors is corrected by a drift correction value. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Erfassen der Bewegung eines Menschen in einem Fertrgungsprozess, insbesondere in einem Fertigungsprozess für ein Kraftfahrzeug, wobei ein Proband (30) mit n Markern (10.1, 10.2, ..., 10.n) und mit m Inertialsensoren (12.1, 12.2, ..., 12.m) ausgestattet wird, wobei mittels zumindest zweier Kameras (11.1, 11.2, ..., 11.q) jeweils ein Bild des Probanden (30) aufgenommen wird, wobei aus den Bildern der zumindest zwei Kameras (11.1, 11.2, ..., 11.q) die Position von zumindest p der m Inertialsensoren bestimmt wird, und wobei ein Ausgangssignal gebildet wird, das die Position der p Inertialsensoren (12.1, 12.2, ..., 12.m) sowie die Positionen weiterer der m und/oder der übrigen m-p Inertialsensoren (12.1, 12.2, ..., 12.m) umfasst, deren Position in Abgängigkeit des Inertialsensor-Ausgangssignals des jeweiligen Inertialsensors gebildet wird.