Engine block for diesel applications such as in highly stressed motors, comprises a crankcase, a cylinder block and/or a cylinder crankcase, and a cast iron material having structural matrix
The engine block comprises a crankcase, a cylinder block and/or a cylinder crankcase, and a cast iron material having 99-100 vol.% of structural matrix, which contains needled, carbide-free ferrite and carbon-enriched isothermally stabilized residual austenite without carbide. The cast iron material...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The engine block comprises a crankcase, a cylinder block and/or a cylinder crankcase, and a cast iron material having 99-100 vol.% of structural matrix, which contains needled, carbide-free ferrite and carbon-enriched isothermally stabilized residual austenite without carbide. The cast iron material comprises ausferritic cast iron. An independent claim is included for a method for austempering an engine block.
Es wird ein Motorblock umfassend zumindest ein Kurbelgehäuse, einen Zylinderblock und/oder ein Zylinderkurbelgehäuse vorgeschlagen, wobei der Motorblock ein Gusseinsenwerkstoff umfasst. Der Gusseisenwerkstoff weist eine Gefügematrix auf, die nadeliges, karbidfreies Ferrit und kohlenstoffangereichertes isothermisch stabilisiertes Restaustenit ohne Carbide umfasst. Insbesondere umfasst der Gusseisenwerkstoff ausferritisches Gusseisen. |
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