Device for energy recuperation in motor vehicle, has control device controlling operation of electrical generator in case of detection of driving condition of motor vehicle such that generator produces energy from rotation energy of rotor

The device (1) has an electrical machine (3) e.g. electrical generator, mechanically coupled with a rotor (2) for selective production of electrical energy from rotation energy of the rotor. A control device (6) controls the electrical generator and detects driving condition e.g. braking mode and/or...

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Hauptverfasser: GEBAUER, LUKAS, LOEWENFELD, MAXIMILIAN HOEFFER VON, MAI, ALEXANDER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (1) has an electrical machine (3) e.g. electrical generator, mechanically coupled with a rotor (2) for selective production of electrical energy from rotation energy of the rotor. A control device (6) controls the electrical generator and detects driving condition e.g. braking mode and/or coasting mode, of a motor vehicle. The control device controls operation of the electrical generator in case of detection of the driving condition of the motor vehicle such that the electrical generator produces energy from the rotation energy of the rotor. An independent claim is also included for a method for energy recuperation in a motor vehicle. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung zur Energie-Rekuperation in einem Kraftfahrzeug mit Verbrennungsmotor. Die Vorrichtung umfasst einen Rotor zur Belüftung eines Motorkühlers. Ferner ist ein elektrischer Generator vorhanden, der mit dem Rotor zur wahlweisen Erzeugung von elektrischer Energie aus Rotationsenergie des Rotors mechanisch gekoppelt ist. Ferner weist die erfindungsgemäße Vorrichtung eine Steuereinrichtung zur Betriebssteuerung des elektrischen Generators auf. Die Steuereinrichtung ist zur Erkennung mindestens eines ersten Fahrzustands des Kraftfahrzeugs eingerichtet, wobei der erste Fahrzustand Bremsbetrieb und/oder Schubbetrieb ist. Ferner ist die Steuereinrichtung dazu eingerichtet, die Funktion des elektrischen Generators im Fall der Erkennung des ersten Fahrzustands des Kraftfahrzeugs derart zu steuern, dass der elektrische Generator Energie aus Rotationsenergie des Rotors erzeugt.