Oil suction unit for use in gear housing of e.g. automatic transmission of vehicle, has opening whose position is variable such that high oil level is provided due to forces in predetermined driving conditions of vehicle

The unit has an intake opening (1) whose intake position is variable for avoidance of air inlets temporarily such that high oil level is provided in a region of a gear housing in the intake position of the intake opening due to working mass forces in predetermined driving conditions of a vehicle. Th...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HENSEL, TORSTEN, GEBAUER, RALF
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The unit has an intake opening (1) whose intake position is variable for avoidance of air inlets temporarily such that high oil level is provided in a region of a gear housing in the intake position of the intake opening due to working mass forces in predetermined driving conditions of a vehicle. The intake opening is formed by an end of an intake port (5), where another end of the intake port is moveably supported at a filter housing (2) around a vertical rotational axis (6). The intake port is formed in S-shape, where the latter end of the intake port is sealed by a sealing element. Es wird eine Ölansaugung in einem Getriebegehäuse eines Fahrzeuges mit zumindest einer Ansaugöffnung (1, 1A, 1B) für eine Pumpe vorgeschlagen, wobei die Ansaugposition der Ansaugöffnung (1, 1A, 1B) zum Vermeiden von Luftansaugungen zumindest zeitweise veränderbar ist, sodass sich die Ansaugposition auch bei wirkenden Massenkräften in vorbestimmten Fahrsituationen des Fahrzeuges in dem Bereich des Getriebegehäuses mit möglichst hohem Ölniveau befindet.