Cover element e.g. front opening hood, for body of passenger car, has input and sheeting parts supported by energy absorption elements during accidental force application, where absorption elements are formed as gel supporting elements

The element (10) has cover parts e.g. input part (12) and sheeting part (14), which are supported by corresponding energy absorption elements (30-34) during accidental force application. The energy absorption elements are formed as gel supporting elements, which are downwardly supported in a vehicle...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: CALI, STEFANO
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The element (10) has cover parts e.g. input part (12) and sheeting part (14), which are supported by corresponding energy absorption elements (30-34) during accidental force application. The energy absorption elements are formed as gel supporting elements, which are downwardly supported in a vehicle vertical direction (36). The gel supporting elements are held by a support, which comprises a sectional support contour corresponding to an outer contour of the gel supporting elements. The sheeting part is connected with the input part by formation of intermediate space (22-26). An independent claim is also included for a method for manufacturing a cover element e.g. front opening hood and bonnet, for a body of a motor vehicle i.e. passenger car. Die Erfindung betrifft ein Deckelelement (10), insbesondere Fronthaube (10), Motorhaube (10) oder dergleichen, für eine Karosserie eines Kraftwagens, insbesondere eines Personenkraftwagens, mit zumindest einem Deckelteil (12, 14), welches bei einer unfallbedingten Kraftbeaufschlagung mittels eines korrespondierenden Energieabsorptionselements (30, 32, 34) abstützbar ist, wobei das wenigstens eine Energieabsorptionselement (30, 32, 34) als Gel-Stützelement (30, 32, 34) ausgebildet ist, sowie ein Verfahren zum Herstellen eines Deckelelements (10), insbesondere einer Fronthaube (10), einer Motorhaube (10) oder dergleichen, für eine Karosserie eines Kraftwagens, insbesondere eines Personenkraftwagens, mit zumindest einem Deckelteil (12, 14), welches bei einer unfallbedingten Kraftbeaufschlagung mittels eines korrespondierenden Energieabsorptionselements (30, 32, 34) abstützbar ist, wobei das wenigstens eine Energieabsorptionselement (30, 32, 34) als Gel-Stützelement (30, 32, 34) ausgebildet wird.