Hinge for motor vehicle, has damping device provided between hinge parts, where mutual rotating movement of hinge parts is briefly absorbable by damping device before contacting with end stop element and damping device has wedge elements

The hinge (10) has hinge parts (12, 14) rotatably interconnected and arranged at a motor vehicle body and/or door, where mutual rotating movement of the hinge parts is limited by an end stop element (16). A damping device (22) is provided between the hinge parts, where mutual rotating movement of th...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAUKNECHT, ARNDT, KINDICH, RICHARD, ROTHFUSS, CHRISTOFF
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The hinge (10) has hinge parts (12, 14) rotatably interconnected and arranged at a motor vehicle body and/or door, where mutual rotating movement of the hinge parts is limited by an end stop element (16). A damping device (22) is provided between the hinge parts, where mutual rotating movement of the hinge parts is briefly absorbable by the damping device before contacting with the end stop element. The damping device has wedge elements (20, 21) assigned to one of the hinge parts and wedged into another by the rotating movement of the hinge parts when opening the door. Die Erfindung betrifft ein Scharnier für einen Kraftwagen mit jeweiligen, an einer Kraftwagenkarosserie bzw. einer Tür oder dgl. anordenbaren, drehbar miteinander verbundenen Scharnierteilen (12, 14), deren gegenseitige Schwenkbewegung durch zumindest ein Endanschlagelement (16, 18) begrenzt ist, wobei zwischen den Scharnierteilen (12, 14) eine Dämpfungsvorrichtung (22) vorgesehen ist, mittels welcher die gegenseitige Schwenkbewegung der Scharnierteile (12, 14) kurz vor dem Kontakt mit dem Endanschlagelement (16, 18) dämpfbar ist.