Pinion gear i.e. change speed gear, for motor vehicle, has parallel gear shafts supported with two bearings in gear housing, where bearings are connected with each other in spatial slidable manner by bearing connection device
The drive has two parallel gear shafts supported with two bearings (4, 5) in a single-or multi-piece gear housing (1). The bearings are connected with each other in a spatial slidable manner by a bearing connection device (6). The bearings are rotatable in the bearing connection device, and are prov...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The drive has two parallel gear shafts supported with two bearings (4, 5) in a single-or multi-piece gear housing (1). The bearings are connected with each other in a spatial slidable manner by a bearing connection device (6). The bearings are rotatable in the bearing connection device, and are provided with a groove (14) and a collar at a bearing outer ring. The bearings are held in boreholes (2, 3) in the gear housing in a friction fit manner by shaft locking clip rings (10, 11, 12, 13) arranged in the groove. An independent claim is also included for a method for mounting a change speed gear.
Es wird ein Zahnradgetriebe, insbesondere für ein Kraftfahrzeug, mit mindestens zwei parallelen Getriebewellen offenbart, welche jeweils mit mindestens zwei einzelnen Lagern (4, 5) in einem ein- oder mehrteiligen Getriebegehäuse (1) gelagert sind. Zur Optimierung der Komponenten hinsichtlich des konstruktiven Aufwandes innerhalb des Zahnradwechselgetriebes ist es erfindungsgemäß vorgesehen, dass mindestens zwei benachbarte Lager (4, 5) über eine Lagerverbindungseinrichtung (6) miteinander in räumlicher verschieblicher Verbindung stehen. |
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