Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path
The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the hig...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | GRUNENBERG, CHRISTIAN PICHLER, HELMUT KECK, JOCHEN |
description | The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the high-pressure path with a return path (34).
Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von flüssigem Kraftstoff in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die druckseitig über einen Hochdruckpfad 9 mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist, mit einem Druckbegrenzungsventil 33, das den Hochdruckpfad 9 mit einem Rücklaufpfad 34 verbindet, der zu einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff führt und mit einer Rezirkulationsleitung 35, die den Rücklaufpfad 34 mit einem Saugpfad 6 verbindet, der vom Tank 2 zur Saugseite der Hochdruckpumpe 8 führt. |
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Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von flüssigem Kraftstoff in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die druckseitig über einen Hochdruckpfad 9 mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist, mit einem Druckbegrenzungsventil 33, das den Hochdruckpfad 9 mit einem Rücklaufpfad 34 verbindet, der zu einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff führt und mit einer Rezirkulationsleitung 35, die den Rücklaufpfad 34 mit einem Saugpfad 6 verbindet, der vom Tank 2 zur Saugseite der Hochdruckpumpe 8 führt.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; WEAPONS</subject><creationdate>2011</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110512&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102009052601A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20110512&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102009052601A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>GRUNENBERG, CHRISTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>PICHLER, HELMUT</creatorcontrib><creatorcontrib>KECK, JOCHEN</creatorcontrib><title>Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path</title><description>The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the high-pressure path with a return path (34).
Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von flüssigem Kraftstoff in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die druckseitig über einen Hochdruckpfad 9 mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist, mit einem Druckbegrenzungsventil 33, das den Hochdruckpfad 9 mit einem Rücklaufpfad 34 verbindet, der zu einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff führt und mit einer Rezirkulationsleitung 35, die den Rücklaufpfad 34 mit einem Saugpfad 6 verbindet, der vom Tank 2 zur Saugseite der Hochdruckpumpe 8 führt.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2011</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjbFOAzEQRK-hQMA_bJMuke6CiEQZQSI-gD5yzNx5kW9t1vZF-V5-BOsSIUqa3dXM25nb5ntf4InlEzZzEErnlDFSH7SKGSrGkw3jsaTZhgwsWFI0mtkWb9SfK0hjyPVjgmPrq10_onJCuiZX75I418hAnr8Kf1B_Kc_hb4d1ZjxCl3RyUFBUpFTqofCMnibjJ1RepGYlcjy41S8TTXZ04joUuajMwn1z0xuf8HDdd81iv3t_eVshhgNSNBaCfHjdde26bZ_bp_Wm7bbd43-5H-hWcWs</recordid><startdate>20110512</startdate><enddate>20110512</enddate><creator>GRUNENBERG, CHRISTIAN</creator><creator>PICHLER, HELMUT</creator><creator>KECK, JOCHEN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20110512</creationdate><title>Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path</title><author>GRUNENBERG, CHRISTIAN ; PICHLER, HELMUT ; KECK, JOCHEN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102009052601A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2011</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>GRUNENBERG, CHRISTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>PICHLER, HELMUT</creatorcontrib><creatorcontrib>KECK, JOCHEN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>GRUNENBERG, CHRISTIAN</au><au>PICHLER, HELMUT</au><au>KECK, JOCHEN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path</title><date>2011-05-12</date><risdate>2011</risdate><abstract>The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the high-pressure path with a return path (34).
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