Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path
The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the hig...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the high-pressure path with a return path (34).
Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von flüssigem Kraftstoff in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die druckseitig über einen Hochdruckpfad 9 mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist, mit einem Druckbegrenzungsventil 33, das den Hochdruckpfad 9 mit einem Rücklaufpfad 34 verbindet, der zu einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff führt und mit einer Rezirkulationsleitung 35, die den Rücklaufpfad 34 mit einem Saugpfad 6 verbindet, der vom Tank 2 zur Saugseite der Hochdruckpumpe 8 führt. |
---|