Fuel injection system for internal combustion engine, particularly in motor vehicle, comprises injector for injecting liquid fuel into combustion chamber, where pressure relief valve connects high-pressure path with return path

The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the hig...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: GRUNENBERG, CHRISTIAN, PICHLER, HELMUT, KECK, JOCHEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The fuel injection system (1) comprises an injector (4) for injecting liquid fuel (3) into a combustion chamber of an internal combustion engine. A pressure side of a high pressure pump (8) is connected with the injector through a high pressure path (9). A pressure relief valve (33) connects the high-pressure path with a return path (34). Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von flüssigem Kraftstoff in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die druckseitig über einen Hochdruckpfad 9 mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist, mit einem Druckbegrenzungsventil 33, das den Hochdruckpfad 9 mit einem Rücklaufpfad 34 verbindet, der zu einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff führt und mit einer Rezirkulationsleitung 35, die den Rücklaufpfad 34 mit einem Saugpfad 6 verbindet, der vom Tank 2 zur Saugseite der Hochdruckpumpe 8 führt.