Fuel injection system for diesel engine, has ventilation device for conveying fuel to high-pressure pump via suction path for ventilating system and comprising electrical auxiliary pump that is arranged in bypass

The system (1) has a tank (2) for storing liquid fuel (3), and an injector (4) for injecting fuel into a combustion chamber of an internal-combustion engine. A suction side of a high-pressure pump (8) is connected with the tank via a suction path (6), where a pressure side of the pump is connected w...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: RITZEN, RONALD, GRUNENBERG, CHRISTIAN, MACK, CHRISTL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The system (1) has a tank (2) for storing liquid fuel (3), and an injector (4) for injecting fuel into a combustion chamber of an internal-combustion engine. A suction side of a high-pressure pump (8) is connected with the tank via a suction path (6), where a pressure side of the pump is connected with the injector via a pressure path (9). A ventilation device (44) conveys the fuel to the high-pressure pump via the suction path for ventilating the system and comprises an electrical auxiliary pump (45) that is arranged in a bypass (46). A filter is arranged in the bypass. Die Erfindung betrifft eine Kraftstoffeinspritzanlage 1 für eine Brennkraftmaschine, insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit einem Tank 2 zur Bevorratung von flüssigem Kraftstoff 3, mit mindestens einem Injektor 4 zum Einspritzen von Kraftstoff 3 in einen Brennraum der Brennkraftmaschine, mit einer Hochdruckpumpe 8, die saugseitig über einen Saugpfad 6 mit dem Tank 2 und druckseitig über einen Druckpfad mit dem wenigstens einen Injektor 4 verbunden ist und mit einer Entlüftungseinrichtung 44, die im Bedarfsfall zur Entlüftung der Kraftstoffeinspritzanlage 1 Kraftstoff 3 über den Saugpfad 6 zur Hochdruckpumpe 8 fördert.