Drive unit operating method for use in motor vehicle, involves comparing pressure measured by pressure sensor with defined testing pressure for determining or eliminating failure function of pressure sensor
The method involves evaluating output variables of a pump controller and a lambda function unit (11) for determining a failure function of an internal combustion engine (2). A pressure sensor (16) is loaded with a defined testing pressure, and a pressure measured by the pressure sensor is compared w...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The method involves evaluating output variables of a pump controller and a lambda function unit (11) for determining a failure function of an internal combustion engine (2). A pressure sensor (16) is loaded with a defined testing pressure, and a pressure measured by the pressure sensor is compared with the defined testing pressure for determining or eliminating the failure function of the pressure sensor. A connection is provided between pressure storage (5) and a low pressure system (8), and the pressure sensor is loaded with low testing pressure in a predetermined internal. An independent claim is also included for a drive unit comprising a fuel pump.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben eines Antriebsaggregats (1), wobei das Antriebsaggregat (1) eine Brennkraftmaschine (2) aufweist, der mindestens eine von einer Pumpensteuerung gesteuerte und/oder geregelte Kraftstoffpumpe (7) zum Einbringen von Kraftstoff in einen Druckspeicher (5), ein Dosiersystem (10) zum anhand einer Lambdafunktionseinheit (11) dosierten Einbringen des Kraftstoffs aus dem Druckspeicher (5) in die Brennkraftmaschine (2) und ein Drucksensor (16) zum Bestimmen des Drucks in den Druckspeicher (5) zugeordnet sind, und wobei Ausgangsgrößen der Pumpensteuerung und der Lambdafunktionseinheit (11) zum Feststellen einer Fehlfunktion der Brennkraftmaschine (2) ausgewertet werden. Dabei ist vorgesehen, dass zusätzlich der Drucksensor (16) zumindest kurzfristig mit mindestens einem definierten Prüfdruck beaufschlagt und den mittels des Drucksensors (16) gemessenen Druck mit dem definierten Prüfdruck verglichen wird, um eine Fehlfunktion des Drucksensors (16) festzustellen oder auszuschließen. Die Erfindung betrifft weiterhin ein Antriebsaggregat (1). |
---|