Drive mechanism for e.g. fixed wing aircraft, has lifting drive turbine actuated by exhaust gas stream of radiation jet engine, and device increasing exhaust gas temperature of burners and arranged in section of exhaust gas channel

The mechanism has a lifting drive turbine actuated by an exhaust gas stream of a radiation jet engine (2), which is designed as a two stream or multi-stream-turbo fan jet engine. A device is provided for increasing exhaust gas temperature of burners and arranged in a section of an exhaust gas channe...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: JUDAS, MICHAEL, WEDEKIND, GERHARD, BICHLER, BARTHOLOMAEUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The mechanism has a lifting drive turbine actuated by an exhaust gas stream of a radiation jet engine (2), which is designed as a two stream or multi-stream-turbo fan jet engine. A device is provided for increasing exhaust gas temperature of burners and arranged in a section of an exhaust gas channel (40). The exhaust gas channel system exhibits a shear exhaust gas-discharge channel (46) that is directed rearwards, and a stroke exhaust gas-discharge channel (48) that is directed downwards. A lifting blower is displaced in rotation at the shaft by the lifting drive turbine. An independent claim is also included for a method for increasing surge of a radiation jet engine in a perpendicular startable aircraft. Eine Antriebseinheit für ein senkrecht startendes Luftfahrzeug (1) mit zumindest einem Strahltriebwerk (2) für den Schubantrieb und zumindest einem Bläsertriebwerk (3) für den Hubantrieb, wobei das Bläsertriebwerk (3) ein Hubgebläse (30) aufweist, welches mittels einer vom Strahltriebwerk (2) antreibbaren Hubantriebsturbine (50) über eine Welle (52) in Rotation versetzbar ist, zeichnet sich dadurch aus, dass die Hubantriebsturbine (50) vom Abgasstrom des Strahltriebwerks (2) betätigt wird und dass das Strahltriebwerk (2) im Bereich des Abgasauslasses (40) eine Vorrichtung (6) zur Erhöhung der Abgastemperatur aufweist, die bedarfsweise die Temperatur des Abgasstroms erhöht.