Pillar i.e. B-pillar, for motor vehicle, has outer shell made of steel and connected with inner shell, and reinforcing part made of high-strength aluminum-based alloy and connected with inner shell or reinforcing shell
The pillar has an inner shell (12) made of steel, and an outer shell (14) made of steel and connected with the inner shell. A reinforcing shell (16) is connected with the inner shell and the outer shell by a flange region (18). A reinforcing part (32) made of Light metal alloy i.e. high-strength alu...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The pillar has an inner shell (12) made of steel, and an outer shell (14) made of steel and connected with the inner shell. A reinforcing shell (16) is connected with the inner shell and the outer shell by a flange region (18). A reinforcing part (32) made of Light metal alloy i.e. high-strength aluminum-based alloy, and connected with the inner shell or the reinforcing shell. The reinforcing part is connected with the inner shell and the reinforcing shell by bonding and/or clinching and/or by rivets, screws and/ or by friction spot welding.
Die Erfindung betrifft eine Säule (30) für einen Kraftwagen, mit einer Innenschale (12) aus Stahl und einer mit dieser verbundenen Außenschale (14) aus Stahl, sowie einer zwischen diesen angeordneten Verstärkungsschale (16), welche über jeweilige Flanschbereiche (18) mit der Innen- (12) und Außenschale (14) verbunden ist, wobei wenigstens ein Verstärkungsteil (32) aus einer Leichtmetallbasislegierung, insbesondere einer höherfesten Aluminiumbasislegierung, vorgesehen ist, welches flächig mit der Innenschale (12) oder der Verstärkungsschale (16) verbunden ist. |
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