Column i.e. B-column, for hybrid motor vehicle i.e. passenger car, has outer shell made of aluminum-based alloy and connected with inner shell, and reinforcing part made of aluminum-based alloy and connected with outer wall of outer shell

The column (10) has an inner shell (12) made of steel, and an outer shell (14) made of light metal alloy i.e. aluminum-based alloy, and connected with the inner shell. A reinforcing part (22) is made of aluminum-based alloy and connected with an outer wall (24) of the outer shell. The reinforcing pa...

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Hauptverfasser: RUDLAFF, THOMAS, EIPPER, KONRAD, KALLFASS, DIETMAR
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The column (10) has an inner shell (12) made of steel, and an outer shell (14) made of light metal alloy i.e. aluminum-based alloy, and connected with the inner shell. A reinforcing part (22) is made of aluminum-based alloy and connected with an outer wall (24) of the outer shell. The reinforcing part is formed as a die-casting component or as a tailored metal blank that comprises a higher thickness in a region (32) than in another region. A reinforcement plate (30) is connected with an outer surface of the reinforcing part. Die Erfindung betrifft eine Säule (10), insbesondere B-Säule für einen Kraftwagen, mit einer Innenschale (12) aus Stahl und einer mit dieser verbundenen Außenschale (14) aus einer Leichtmetallbasislegierung, insbesondere einer Aluminiumbasislegierung, wobei ein Verstärkungsteil (22) aus einer Leichtmetallbasislegierung, insbesondere einer Aluminiumbasislegierung, flächig mit einer Außenseite (24) der Außenschale (14) verbunden ist.