Coupling arrangement for drive strand of vehicle, comprises multi-disk coupling, interrupter coupling and drive device, particularly internal combustion engine, where another drive device is provided as electric motor
The coupling arrangement (1) comprises multi-disk coupling, an interrupter coupling and a drive device, particularly an internal combustion engine, where another drive device is provided as an electric motor. The interrupter coupling (4) is provided for transmitting the torque of former drive device...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The coupling arrangement (1) comprises multi-disk coupling, an interrupter coupling and a drive device, particularly an internal combustion engine, where another drive device is provided as an electric motor. The interrupter coupling (4) is provided for transmitting the torque of former drive device to an output. The multi-disk coupling (2) is provided for the high towing of the former drive device. An independent claim is also included for a method for alternative coupling of a drive device, particularly an internal combustion engine or another drive device, particularly an electric motor to an output, particularly to a gear drive.
Offenbart wird eine Kupplungsanordnung (1) für einen Antriebsstrang eines Fahrzeugs mit einer ersten Antriebsvorrichtung, insbesondere einem Verbrennungsmotor, und einer zweiten Antriebsvorrichtung, insbesondere einem Elektromotor, wobei mit der Kupplungsanordnung (1) ein Drehmoment wahlweise von der ersten und/oder der zweiten Antriebsvorrichtung an einen Abtrieb, insbesondere an ein Getriebe, übertragbar ist, und die Kupplungsanordnung (1) eine Lamellenkupplung (2, 2') und eine Unterbrecherkupplung (4) aufweist, wobei die Unterbrecherkupplung (4) dazu ausgelegt ist, im eingerückten Zustand das Drehmoment der ersten Antriebsvorrichtung an den Abtrieb zu übertragen und die Lamellenkupplung (2, 2') zum Hochschleppen der ersten Antriebsvorrichtung ausgelegt ist, sowie ein Verfahren zum wahlweisen Ankoppeln einer ersten Antriebsvorrichtung und einer zweiten Antriebsvorrichtung an einen Abtrieb mit einer solchen Kupplungsanordnung (1). |
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