Method for controlling seat belt tightener of passenger car, involves providing control signal when activation information indicates decision for activation of tightener and status information indicates state of rest of restraining unit

The method involves receiving activation information by an interface, where the activation information indicates a decision for activation or non-activation of a seat belt tightener. Status information is received by another interface, where the status information indicates status of a seat-based re...

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1. Verfasser: LOOSEN, STEPHAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves receiving activation information by an interface, where the activation information indicates a decision for activation or non-activation of a seat belt tightener. Status information is received by another interface, where the status information indicates status of a seat-based restraining unit. A control signal is provided for controlling the seat belt tightener when the activation information indicates the decision for activation of the tightener and the status information indicates a state of rest of the restraining unit. Independent claims are also included for the following: (1) a control device for controlling a reversible seat belt tightener (2) a computer program product comprising a set of instructions for controlling a reversible seat belt tightener. Es wird ein Verfahren zur Ansteuerung eines reversiblen Gurtstraffers in Verbindung mit einem sitzbasierten Rückhaltemittel vorgeschlagen, wobei der Gurtstraffer zum Straffen eines Gurts eines Fahrzeugs im Vorfeld einer Kollision geeignet ist und das sitzbasierte Rückhaltemittel einen Ruhezustand (333) und einen aktiven Zustand (335) umfasst, in dem es eine Bewegung zwischen einer ersten Position und einer zweiten Position ausführen kann. In einem ersten Schritt erfolgt ein Empfangen einer Aktivierungsinformation (331) über eine erste Schnittstelle, wobei die Aktivierungsinformation ausgebildet ist, um eine Entscheidung zur Aktivierung oder Nicht-Aktivierung des Gurtstraffers anzuzeigen und in einem weiteren Schritt erfolgt ein Empfangen einer Zustandsinformation über eine zweite Schnittstelle, wobei die Zustandsinformation ausgebildet ist, um einen Zustand (333, 335) des sitzbasierten Rückhaltemittels anzuzeigen. Anschließend erfolgt ein Bereitstellen eines Ansteuersignals (337) zum Ansteuern des Gurtstraffers, wenn die Aktivierungsinformation die Entscheidung zur Aktivierung des Gurtstraffers und die Zustandsinformation den Ruhezustand des Rückhaltemittels anzeigen.