Method for operating control device of motor vehicle i.e. passenger car, involves adjusting values for control of power transmission device and/or adjustable chassis of selected mode during operation of motor vehicle
The method involves storing multiple modes in a control device (3) for controlling a power transmission device (1). A selection unit (5) is provided for selecting one of the modes. Values are adjusted for control of the transmission device and/or an adjustable chassis (2) of the selected mode during...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method involves storing multiple modes in a control device (3) for controlling a power transmission device (1). A selection unit (5) is provided for selecting one of the modes. Values are adjusted for control of the transmission device and/or an adjustable chassis (2) of the selected mode during an operation of a motor vehicle. Signals are received by the control device from a situation detector, navigation device, radio station and driving style detector for detecting an actual driving condition. The adaptation of the values is carried out based on the signals of the situation detector.
Bei einem Verfahren zum Betrieb einer Steuereinrichtung (3) zur Ansteuerung einer Kraftübertragungseinrichtung (1) wird ein vom Fahrer ausgewählter Modus (10', 10", 10'") mittels eines Fahrsituationserkenners (11') oder eines Fahrstilerkenners (11") überarbeitet und auf die aktuelle Fahrsituation oder den Fahrstil angepasst. Beispielsweise kann ein vom Fahrer ausgewählter ökonomischer Modus zum besonders kraftstoffsparenden Betrieb des Kraftfahrzeuges weiter auf Kraftstoffersparnis optimiert werden, wenn die Fahrsituation "Überlandfahrt" erkannt wird. In diesem Fall wird die Ansteuerung der Kraftübertragungseinrichtung beispielsweise für den Geschwindigkeitsbereich von 60 bis 110 km/h optimiert. |
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