Door for motor vehicle, particularly passenger car, has door inner part and side impact support fastened at door inner part within area of connection point
The door has a door inner part (22) and a side impact support (20) fastened at the door inner part within area of a connection point. The side impact support is supported by a console (26) on the door inner part during an accident-related impact. The side impact support is fastened directly at the d...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The door has a door inner part (22) and a side impact support (20) fastened at the door inner part within area of a connection point. The side impact support is supported by a console (26) on the door inner part during an accident-related impact. The side impact support is fastened directly at the door inner part within the area of the connection point. The console is connected, particularly welded laterally to the connection point with the side impact support. A contour of the console is aligned at a complementary contour of the door inner part.
Die Erfindung betrifft eine Tür für einen Kraftwagen, insbesondere einen Personenkraftwagen, mit einem Türinnenteil (22) und mit einem im Bereich einer jeweiligen Anbindungsstelle (34) an dem Türinnenteil (22) befestigten Seitenaufprallträger (20), welcher bei einer unfallbedingten Kraftbeaufschlagung über eine Konsole (26) am Türinnenteil (22) abgestützt ist, wobei der Seitenaufprallträger (20) im Bereich der Anbindungsstelle unmittelbar an dem Türinnenteil (22) befestigt ist, wobei die Konsole (26) seitlich der Anbindungsstelle (34) nur mit dem Seitenaufprallträger (20) verbunden, insbesondere verschweißt, ist. |
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