Steering column assembly for motor vehicle, has height adjusting device including rotary axle element shifted at console and arranged at distance parallel to sliding guide element of shifting device by sliding guide in case of crash

The assembly has a steering column (2) accommodated in a steering column housing (4), and a console (5) fixed at a motor vehicle body. A shifting device has a horizontally arranged sliding guide element (26) that is provided for the housing. The guide element and a longitudinal guide element (14) of...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: SCHAEFER, BURKHARD, GRAMS, KAY-UWE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The assembly has a steering column (2) accommodated in a steering column housing (4), and a console (5) fixed at a motor vehicle body. A shifting device has a horizontally arranged sliding guide element (26) that is provided for the housing. The guide element and a longitudinal guide element (14) of an axially adjusting device are spatially integrated in a functional unit. A height adjusting device has a rotary axle element (21) that is shifted at the console and arranged at a distance parallel to the sliding guide element by a sliding guide (35) i.e. recess, in case of crash. Die Erfindung betrifft Lenksäulenbaueinheit für ein Kraftfahrzeug umfassend eine in einem Lenksäulengehäuse aufgenommene Lenksäule, eine kraftfahrzeugkarosseriefeste Konsole, gegenüber der das Lenksäulengehäuse mittels einer Axialverstellvorrichtung mit mindestens einem Längsführungselement in der Länge und einer Höhenverstellvorrichtung mit einem Drehachsenelement in der Neigung in unterschiedlichen Positionen festgelegt ist sowie eine Verschiebevorrichtung zur Horizontalbewegung des Lenksäulengehäuses infolge von unfallbedingten Krafteinwirkungen auf die Lenksäule, mit mindestens einem im Wesentlichen horizontal angeordneten Gleitführungselement für das Lenksäulengehäuse, wobei das Gleitführungselement (26) der Verschiebevorrichtung (25) und das Längsführungselement (14) der Axialverstellvorrichtung (8) in einer Funktionseinheit räumlich integriert sind, und das Drehachsenelement (21) der Höhenverstellvorrichtung (15) an der Konsole (5) parallel beabstandet zum Gleitführungselement (26) im Falle eines Unfalls mittels einer weiteren Gleitführung (35) verschiebbar ist.