Method for operating speed governor of internal combustion engine of motor vehicle, involves setting control deviation of speed governor provided in internal combustion engine of vehicle to zero
The method involves setting a control deviation of a speed governor (1) provided in an internal combustion engine (2) of a vehicle to zero, when a value of the actual speed (nist) of the internal combustion engine is within a preset reference speed range (nsoll), where the speed governor is formed a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves setting a control deviation of a speed governor (1) provided in an internal combustion engine (2) of a vehicle to zero, when a value of the actual speed (nist) of the internal combustion engine is within a preset reference speed range (nsoll), where the speed governor is formed as a proportional-integral controller. A partial correcting variable (S1) of the speed governor is reduced to a value of zero, when the value of the actual speed of the engine reaches the reference speed range. An independent claim is also included for a speed governor comprising a regulation unit.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betrieb eines Drehzahlreglers (1) eines Verbrennungsmotors (2), wobei der Drehzahlregler (1) als PI-Regler ausgebildet ist. Erfindungsgemäß wird die Regelabweichung des Drehzahlreglers (1) auf Null gesetzt, wenn die Istdrehzahl (n) des Verbrennungsmotors (2) einen Wert innerhalb eines vorgebbaren Solldrehzahlbands (n) aufweist. Des Weiteren betrifft die Erfindung einen Drehzahlregler (1) zum Betreiben eines Verbrennungsmotors (2), wobei der Drehzahlregler (1) als PI-Regler ausgebildet ist, und eine Regelungseinheit eine Stellgröße (S) erzeugt, welche eine Regelabweichung von Null einstellt, wenn die Istdrehzahl (n) des Verbrennungsmotors (2) einen Wert innerhalb eines vorgebbaren Solldrehzahlbands (n) aufweist. |
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