Storage compartment for use as holder of multimedia device i.e. navigation equipment, in interior of motor vehicle, has acceleration element that is released in release position of release device for moving cover to closed position
The compartment (1) has a cover (2) moving between a completely closed position and a maximally opened position (A), a base (3) and a locking device (4). The device holds or locks the cover in the opened position. An acceleration element (5) stays in operative connection with the cover and is held i...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The compartment (1) has a cover (2) moving between a completely closed position and a maximally opened position (A), a base (3) and a locking device (4). The device holds or locks the cover in the opened position. An acceleration element (5) stays in operative connection with the cover and is held in a resting position (R) of a release device (6) under storage of energy. The acceleration element is released in a release position of the release device, so that the stored energy of the acceleration element is converted into kinetic energy of the cover for moving the cover to the closed position.
Die Erfindung zeigt ein Staufach (1; 1'), insbesondere für einen Fahrzeuginnenraum, umfassend einen zwischen einer vollständig geschlossenen (B) und einer maximal geöffneten (A) Position bewegbaren Deckel (2), einen Boden (3) und eine Arretiervorrichtung (4; 4'; 4''), welche den Deckel in einer geöffneten Position hält oder arretiert. Erfindungsgemäß steht ein Beschleunigungselement (5; 5'; 5'') mit dem Deckel in Wirkverbindung, wobei das Beschleunigungselement in einer Ruhestellung (R) durch eine Auslösevorrichtung (6; 6'; 6'') unter Speicherung von Energie gehalten ist und in einer Auslösestellung (AS) der Auslösevorrichtung freigegeben wird, so dass die gespeicherte Energie des Beschleunigungselements in kinetische Energie des Deckels umgesetzt und dieser in die geschlossene Stellung gebracht wird. |
---|