Dual-mass flywheel for use in crankshaft of internal-combustion engine, is provided with primary flywheel mass and secondary flywheel mass, which are limited to rotate by antifriction bearing
The dual-mass flywheel (1) is provided with a primary flywheel mass (2) and a secondary flywheel mass (3), which are limited to rotate by an antifriction bearing (6). A pilot bearing (17) is provided for a transmission input shaft. A carrier flange (5) is provided for a rolling career (11) for the a...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The dual-mass flywheel (1) is provided with a primary flywheel mass (2) and a secondary flywheel mass (3), which are limited to rotate by an antifriction bearing (6). A pilot bearing (17) is provided for a transmission input shaft. A carrier flange (5) is provided for a rolling career (11) for the antifriction bearing.
Es wird ein Zweimassenschwungrad mit einer Primär- und einer Sekundärschwungmasse vorgeschlagen, die aufeinander begrenzt verdrehbar gelagert sind. Eine hierzu vorgesehene Wälzlagerung wird in Verbindung mit einem Pilotlager zur Führung der Getriebeeingangswelle im Zweimassenschwungrad dahingehend vereinfacht, dass für beide Lager ein gemeinsamer Trägerflansch vorgesehen wird, der jeweils eine Wälzkörperlauffläche für beide Lager aufweist. |
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