Control apparatus of vehicle mounted internal combustion engine, has electronic control unit that implements fuel cut at the time of shift, when predetermined conditions are satisfied

The control apparatus has an electronic control unit (17) provided with characteristics stating that continuation time of accelerator-off state is more than regulation value, the continuation time of clutch operation is more than regulation value and the radio/control (R/C) of engine rotational spee...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: MIYAZAKI, KAZUMA
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The control apparatus has an electronic control unit (17) provided with characteristics stating that continuation time of accelerator-off state is more than regulation value, the continuation time of clutch operation is more than regulation value and the radio/control (R/C) of engine rotational speed is more than regular judgment value. The fuel cut is implemented by electronic control unit at the time of shift, when three conditions are satisfied. Eine Steuerung (4) für eine Verbrennungskraftmaschine umfasst: eine Treibstoffabtrennausführungseinrichtung (4), die eine Treibstoffabtrennsteuerung in Zusammenhang mit einer Schaltoperation ausführt, und die eine Treibstoffabtrennsteuerung in Zusammenhang mit einem Lösen eines Fahrpedals ohne einer Schaltoperation ausführt; eine Beendigungsüberwachungseinrichtung (4), die, während eine Treibstoffabtrennsteuerung ausgeführt wird, die Treibstoffabtrennsteuerung beendet, wenn eine Motordrehzahl niedriger als ein Beendigungsschwellenwert Y ist; und eine Beendigungsschwellenwerteinstelleinrichtung (4), die den Beendigungsschwellenwert Y zwischen dann, wenn eine Schaltoperation durchgeführt wird, und wenn keine Schaltoperation durchgeführt wird, variiert.