Vehicle pneumatic tire for use in passenger car, has off-shoulder-profile strap that is separated from profile elements and side wall of tire by groove running circularly over periphery of tire, where off-shoulder has uniform strap surface

The tire has a tread (1) with profile elements (2) that are arranged in an area of a ground contact area of the tire. An off-shoulder profile strap (5) is circulatingly arranged between the ground contact area and a side wall (4) over a periphery of the tire, where the off-shoulder has a uniform str...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: RITTWEGER, STEFAN, BOGENSCHUETZ, PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The tire has a tread (1) with profile elements (2) that are arranged in an area of a ground contact area of the tire. An off-shoulder profile strap (5) is circulatingly arranged between the ground contact area and a side wall (4) over a periphery of the tire, where the off-shoulder has a uniform strap surface. The off-shoulder-profile strap is separated from the profile elements and side wall of the tire by a groove (6) running circularly over the periphery of the tire. Die Erfindung betrifft einen Fahrzeugluftreifen mit einem Laufstreifen (1) mit Profilelementen (2), wobei die Profilelemente (2) im Bereich der Bodenaufstandsfläche des Fahrzeugluftreifens angeordnet sind, mit zwei Seitenwänden und mit einer zwischen der Bodenaufstandsfläche und der Seitenwand (4) über den Umfang des Reifens umlaufend angeordneten Offshoulder. Die Erfindung zeichnet sich dadurch aus, dass die Offshoulder ein Profilband (5) mit einer im Wesentlichen ebenen Bandoberfläche ist, welches vorzugsweise ringförmig über den Umfang des Reifens geschlossen angeordnet ist und dass das Offshoulder-Profilband (5) durch eine in etwa ringförmig über den Umfang des Reifens verlaufende Nut (6) von den Profilelementen (2) des Laufstreifens (1) und durch eine in etwa ringförmig über den Umfang des Reifens verlaufende Nut (7) von der Seitenwand (4) getrennt angeordnet ist.