Device for supplying volatile fuel components into intake system of internal combustion engine of motor vehicle, has check valve comprising check valve elements with valve membranes that are laterally supported in region of seal seats

The device (1) has a temporary storage (2) for collecting volatile fuel components and connected with an intake system (15) of an internal combustion engine (14) of a motor vehicle by a check valve (4) i.e. double check valve (5), based on a switching condition of the valve. The valve has two check...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: CICHOREK, HERMANN, KRAMER, DIRK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (1) has a temporary storage (2) for collecting volatile fuel components and connected with an intake system (15) of an internal combustion engine (14) of a motor vehicle by a check valve (4) i.e. double check valve (5), based on a switching condition of the valve. The valve has two check valve elements combined as an assembly and comprising sectionally resiliently flexible valve membranes (28, 29) cooperating with seal seats (26, 27) and laterally supported in a region of the seats. The membranes are formed as rubber mold parts or made of elastomer. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) zum Einspeisen von flüchtigen Kraftstoffbestandteilen in ein einen Lader (17) aufweisendes Ansaugsystem (15) einer Brennkraftmaschine (14), insbesondere eines Kraftfahrzeugs, mit einem die flüchtigen Kraftstoffbestandteile sammelnden Zwischenspeicher (2), der über ein als Doppelrückschlagventil (5) ausgebildetes Rückschlagventil (4) mit den Ansaugsystem (15) - in Abhängigkeit vom Schaltzustand des Doppelrückschlagventils (5) - stromaufwärts oder stromabwärts des Laders (17) verbindbar ist. Es ist vorgesehen, dass das Doppelrückschlagventil (5) zwei als Baueinheit zusammengefasste Rückschlagventil-Elemente (63) aufweist, die jeweils einen Dichtsitz (26, 27) und eine mit diesem zusammenwirkende, impermeable, zumindest bereichsweise biegeelastische Ventilmembran (28, 29) aufweisen, die seitlich des Dichtsitzes (26, 27) und/oder in einem Bereich des Dichtsitzes (26, 27) gelagert ist.