Drive train for motor vehicle, has differential gear distributing driving torque on side shafts, where one of side shafts has two side shafts parts that are coupled with one another over damping element designed in torque-proof manner

The drive train has a differential gear distributing driving torque on side shafts (1) that are guided at a wheel. One of the side shafts has two side shafts parts (2, 3) that are coupled with one another over a damping element (4), where the damping element is designed in a torque-proof manner even...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: WIELAND, DITTMAR, STILLBAUER, CHRISTOPH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The drive train has a differential gear distributing driving torque on side shafts (1) that are guided at a wheel. One of the side shafts has two side shafts parts (2, 3) that are coupled with one another over a damping element (4), where the damping element is designed in a torque-proof manner even under loading in an axial direction. The damping element is designed as a metallic bellows (6) or a spring, and a centering device is arranged in an inner area of the damping element. Flanges (7, 7') connected with the side shaft parts are inserted into the damping element. Die vorliegende Erfindung betrifft einen Antriebsstrang eines Kraftfahrzeuges mit zumindest einem Differenzialgetriebe, das ein Antriebsdrehmoment auf zwei jeweils zu einem angetriebenen Rad führende Seitenwellen (1) aufteilt. Erfindungswesentlich ist hierbei, dass zumindest eine Seitenwelle (1) zwei Seitenwellenteile (2, 3) aufweist, die über ein auch unter Belastung in Axialrichtung (5) nachgiebiges, aber drehmomentsteifes Dämpfungselement (4) miteinander gekoppelt sind. Hierdurch kann die Übertragung von als störend empfundenen Vibrationen erheblich reduziert werden.