Motor vehicle, has filling hose formed in section of passage by deformable structure, so that hose is deformable together with deformable structure in case of impact of pedestrian or cyclist

The vehicle has a mudguard (2) fastened to a mudguard support (6) by an interconnection of a deformable structure (4) that serves degradation of energy in case of an impact of a pedestrian or a cyclist. A liquid tank (16) is provided between the mudguard and an internal carrying structure, and compr...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KOSCH, STEFAN, SAMMER, KLAUS, JANKA, INGO
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The vehicle has a mudguard (2) fastened to a mudguard support (6) by an interconnection of a deformable structure (4) that serves degradation of energy in case of an impact of a pedestrian or a cyclist. A liquid tank (16) is provided between the mudguard and an internal carrying structure, and comprises a filling hose (20) guided through the deformable structure. The filling hose is formed in a hose section (28) of a passage by the deformable structure, so that the hose is deformable together with the deformable structure in the case of the impact of the pedestrian or cyclist. Ein Kraftfahrzeug weist zur Gewährleistung eines Fußgängeraufprallschutzes eine deformierbare Struktur (4) zwischen dem oberen Anbindungsbereich (3) eines Kotflügels (2) und einer Kotflügelbank (6) auf. Im Freiraum (14) zwischen dem Kotflügel (2) und einer inneren tragenden Struktur (6, 12) des Kraftfahrzeugs ist ein Flüssigkeitsbehälter (16) angeordnet. Die Befüllung des Flüssigkeitsbehälters (16) erfolgt über einen Befüllschlauch (20), der durch einen Freiraum (10) der deformierbaren Struktur (4) hindurchgeführt ist. Zumindest im Bereich (28) der Durchführung des Befüllschlauches (20) durch einen der Freiräume (10) der deformierbaren Struktur (4) ist der Befüllschlauch (20) nachgiebig ausgeführt, so dass er im Fall der Kollision eines Fußgängers oder eines Radfahrers mit dem Kraftfahrzeug zusammen mit der deformierbaren Struktur (4) deformierbar ist. Die Deformierbarkeit wird durch entsprechende Materialwahl und/oder eine entsprechende Geometrie des Querschnitts des Befüllschlauches (20) erreicht.