Driver assisting method for e.g. motor vehicle, involves determining reaction variable based on influencing variable, and adjusting default value of influencing variable depending on reaction variable
The method involves determining a characteristic of an influencing variable (9) based on a driving request. A brake torque of a vehicle (1) is controlled depending on the influencing variable, where increase of the influencing variable reduces the brake torque and vice versa. A default value (mv) of...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The method involves determining a characteristic of an influencing variable (9) based on a driving request. A brake torque of a vehicle (1) is controlled depending on the influencing variable, where increase of the influencing variable reduces the brake torque and vice versa. A default value (mv) of another influencing variable (Mh) is controlled during driving. A reaction variable (13) is determined based on the influencing variable (Mh). The default value of the influencing variable (Mh) is adjusted depending on the reaction variable. An independent claim is also included for a vehicle comprising a servo control.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Unterstützen eines Fahrers eines Fahrzeugs (1) bei einem Anfahren des Fahrzeugs (1), mit den Schritten: - Ermitteln einer einen Anfahrwunsch kennzeichnenden ersten Einflussgröße (9), - Steuern eines Bremsmoments (MB) des Fahrzeugs in Abhängigkeit der ersten Einflussgröße (9) und zumindest einer Vorgabegröße (MV) einer zweiten Einflussgröße (MH,m) während des Anfahrens, wobei eine Erhöhung der ersten Einflussgröße (9) eine Verringerung des Bremsmoments (MB) bewirkt, und umgekehrt, während des Anfahrens. Um ein verbessertes Anfahren zu ermöglichen, sind die Schritte: - Ermitteln einer von der zweiten Einflussgröße (MH) abhängigen Reaktionsgröße (13) während des Anfahrens, - Adaptieren der Vorgabegröße (MV) der zweiten Einflussgröße (MH) in Abhängigkeit der Reaktionsgröße (13) vorgesehen. |
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