Vehicle, has emergency release unit partly covered by vehicle component, and releasing tool coupled with release unit through component for manually releasing transmission, where component is air duct of vehicle air conditioning system
The vehicle has a transmission taking up different driving conditions. The transmission is closed by a locking element in a parking condition. The transmission is released during breakdown by actuation of a manually operable emergency release unit (2). The emergency release unit is partly covered by...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The vehicle has a transmission taking up different driving conditions. The transmission is closed by a locking element in a parking condition. The transmission is released during breakdown by actuation of a manually operable emergency release unit (2). The emergency release unit is partly covered by a vehicle component (1). A releasing tool is coupled with the emergency release unit through the vehicle component for manually releasing the transmission. The vehicle component is an air duct of a vehicle air conditioning system. An independent claim is also included for a method for emergency release of a parking lock of an automatic transmission of a vehicle.
Fahrzeug mit - einem Getriebe, das verschiedene Fahrzustände, einen Neutralzustand und einen Parkzustand einnehmen kann, wobei das Getriebe im Parkzustand durch ein Sperrelement gesperrt ist, - einer manuell betätigbaren Notentriegelungseinrichtung, durch deren Betätigung bei einer Störung das Getriebe entsperrbar ist. Die Notentriegelungseinrichtung ist zumindest teilweise von einer anderen Fahrzeugkomponente verdeckt. Zum manuellen Entsperren des Getriebes wird ein Entsperrwerkzeug durch die andere Fahrzeugkomponente hindurch mit der Notentriegelungseinrichtung gekoppelt. |
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