Pressure relief valve for fuel supply system of motor vehicle, has valve body subjected with resetting force and comprising three guiding lips axially rising into inlet channel and radially arranged to center axis of valve body

The valve (1) has an inlet channel for filling fuel. A valve body (25) is subjected with a resetting force by a tappet (27) and a reset spring (29) for blocking the inlet channel and flow of the fuel through the inlet channel when flow of the fuel exceeds a limit pressure that is sufficient to overc...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: GOECK, MICHAEL, FRITZSCHE, INGO, WEISE, JENS, KRAFT, BURKHARD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The valve (1) has an inlet channel for filling fuel. A valve body (25) is subjected with a resetting force by a tappet (27) and a reset spring (29) for blocking the inlet channel and flow of the fuel through the inlet channel when flow of the fuel exceeds a limit pressure that is sufficient to overcome the resetting force. The valve body comprises three guiding lips (37) axially rising into the inlet channel and radially arranged to a center axis (35) of the valve body, where the lips have a flexible material. The lips stand in an attachment contact with an inner wall of the inlet channel. Die Erfindung betrifft ein Druckbegrenzungsventil (1) für ein Kraftstoffversorgungssystem (3) eines Kraftfahrzeugs (5), mit einem Einlasskanal (43) zum Einlassen eines Kraftstoffes und einem mit einer Rückstellkraft beaufschlagten Ventilkörper (25) zum Absperren des Einlasskanals (43) und Einlassen des Kraftstoffs durch den Einlasskanal (43) bei Überschreiten eines zum Überwinden der Rückstellkraft ausreichenden Grenzdrucks. Um ein verbessertes Druckbegrenzungsventil bereitzustellen, ist vorgesehen, dass der Ventilkörper (25) zumindest drei zu einer Mittelachse (35) des Ventilkörpers radial angeordnete und axial in den Einlasskanal (43) ragende Führungslippen (37) aufweist.