Exhaust gas after-treatment device for internal combustion engine of motor vehicle, has catalytic converter and gas sensor, where gas sensor is directly arranged in turbine housing approximately perpendicular to exhaust gas-flow direction
The device has an exhaust gas turbocharger (100) with a turbine, where the turbine is arranged in a turbine housing (104). Exhaust gas flows through the turbine housing during an operation of an internal combustion engine. A catalytic converter e.g. nitrogen oxide storage catalytic converter, and a...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The device has an exhaust gas turbocharger (100) with a turbine, where the turbine is arranged in a turbine housing (104). Exhaust gas flows through the turbine housing during an operation of an internal combustion engine. A catalytic converter e.g. nitrogen oxide storage catalytic converter, and a gas sensor (112) i.e. lambda probe, are provided, where the gas sensor is directly arranged in the turbine housing approximately perpendicular to an exhaust gas-flow direction (a). The gas sensor determines a fuel-air ratio in the exhaust gas based on residual oxygen content in the exhaust gas.
Einrichtung zur Abgasnachbehandlung für eine Kraftfahrzeug-Brennkraftmaschine mit einem Abgasturbolader, wobei der Turbolader eine Turbine umfasst und die Turbine in einem Turbinen-Gehäuse angeordnet ist, das Turbinen-Gehäuse beim Betrieb der Brennkraftmaschine abgasdurchströmt ist und die Einrichtung zur Abgasnachbehandlung wenigstens einen Katalysator sowie wenigstens einen Gas-Sensor umfasst, wobei der Gas-Sensor unmittelbar im Turbinen-Gehäuse zumindest annähernd senkrecht zur Abgas-Strömungsrichtung angeordnet ist. |
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