Fixed ball joint for use in drive train of motor vehicle, has joint inner ring, which is connected with drive shaft in torque-proof manner, where joint outer ring is provided for connecting output shaft and joint balls provided in ball cage
The fixed ball joint (1) has a joint inner ring (3), which is connected with a drive shaft in a torque-proof manner. A joint outer ring (5) is provided for connecting an output shaft and joint balls (6) provided in a ball cage (7) held between the joint inner ring and the joint outer ring. The joint...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The fixed ball joint (1) has a joint inner ring (3), which is connected with a drive shaft in a torque-proof manner. A joint outer ring (5) is provided for connecting an output shaft and joint balls (6) provided in a ball cage (7) held between the joint inner ring and the joint outer ring. The joint outer ring is divided into an inner ring (5a) and an outer ring (5b) in a radial direction, where a wire mesh (8) connects the inner ring with the outer ring.
Es wird ein Kugelfestgelenk beschrieben, das beispielsweise in den Antriebsstrang eines Kraftfahrzeuges eingesetzt wird. Das Kugelfestgelenk weist eine Entkopplung für die im Antriebsstrang vorhandenen Schwingungen auf, und dämpft zugleich die auftretenden Geräusche. Erreicht wird dies durch einen geteilten Gelenkaußenring und ein Drahtgestrick, das zwischen den so erhaltenen Teilringen eingebracht ist. |
---|