Lorry chassis regulating method, involves arranging spring and/or damping devices at axle arm, and controlling spring and/or damping devices against centrifugal force for supporting spring against chassis frame

The method involves arranging spring and/or damping devices at an axle arm (1'), and controlling the spring and/or damping devices against centrifugal force for supporting the spring against a chassis frame. The spring and/or damping device is pumped for lifting or lowering level of chassis air...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HENRICH, NORBERT, SCHILLER, MARKUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves arranging spring and/or damping devices at an axle arm (1'), and controlling the spring and/or damping devices against centrifugal force for supporting the spring against a chassis frame. The spring and/or damping device is pumped for lifting or lowering level of chassis air in air bellows of spring and damper units (5'-5'''). A guidance angle of guidance wheels is received from a guidance angle sensor (13) and computed with a driven speed. A number of revolutions of wheels is detected. An independent claim is also included for a device for regulating a chassis of a lorry. Bei einem Lastkraftwagen wird die zu fahrende Strecke erfasst und kurz vor Einfahrt in eine Kurve das Fahrgestell (4) mittels Luftfederbalgen (6'-6''') in Richtung der Kurveninnenseite geneigt. Die Erfassung der zu fahrenden Strecke erfolgt über ein Navigationssystem (9). Während der Kurvenfahrt werden die Dämpfer (5'-5''') entsprechend der tatsächlich gefahrenen Kurve eingestellt. Die tatsächlich gefahrene Kurve wird über Radsensoren (11'-11''') erfasst. Der Lastkraftwagen hat hierdurch eine besonders hohe Fahrstabilität.