Chassis for tractor, has middle assembly formed as hollow section, and front and rear assemblies with longitudinal beams formed from closed profile parts, where front or rear assembly is detachably attached to middle assembly
The chassis has a front assembly (10) attached to a front axle area of a commercial motor vehicle i.e. tractor. A rear assembly (14) is attached to a rear axle area of the commercial vehicle. The front and the rear assemblies include two longitudinal beams (16, 68) spaced from each other transverse...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The chassis has a front assembly (10) attached to a front axle area of a commercial motor vehicle i.e. tractor. A rear assembly (14) is attached to a rear axle area of the commercial vehicle. The front and the rear assemblies include two longitudinal beams (16, 68) spaced from each other transverse to a vehicle longitudinal axis. A middle assembly (12) is formed as a box-shaped hollow section (44) made of a sheet metal mold part. The beams of the front and rear assemblies are formed from closed profile parts. One of the front and rear assemblies is detachably attached to the middle assembly.
Ein Fahrgestell für Nutzfahrzeuge umfasst eine einem Vorderachsbereich des Nutzfahrzeuges zugeordnete vordere Baugruppe, eine einem Hinterachsbereich des Nutzfahrzeugs zugeordnete hintere Baugruppe und eine mittlere Baugruppe, welche die vordere Baugruppe und die hintere Baugruppe miteinander verbindet. Die vordere und die hintere Baugruppe umfassen jeweils zwei quer zur Fahrzeuglängsachse voneinander beabstandete Längsträger. Die mittlere Baugruppe ist als kastenförmiges Hohlprofil aus Blechumformteilen ausgebildet und die Längsträger der vorderen und hinteren Baugruppe sind aus zumindest bereichsweise geschlossenen Profilteilen ausgebildet. Wenigstens eine der vorderen und hinteren Baugruppe ist lösbar an der mittleren Baugruppe angebracht. |
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