Method for predicting pre-ignition of fuel-air-mixture in cylinder chamber of otto combustion engine, involves finding combustion characteristics, and finding existing pre-ignition, during prior fuel conversion

The method involves determining combustion characteristics of operating phases of a cylinder chamber by an engine control device based on engine parameters. The combustion characteristics are determined for evaluation of a combustion position of the operating phases for predicting pre-ignition for e...

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SCHULTALBERS, MATTHIAS, TREBESIUS, SAMUEL, GOTTSCHALK, WOLFRAM, WILKE, STEFANIE, MAGNOR, OLAF, LEZIUS, ULF, KOELLER, MALTE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves determining combustion characteristics of operating phases of a cylinder chamber by an engine control device based on engine parameters. The combustion characteristics are determined for evaluation of a combustion position of the operating phases for predicting pre-ignition for each operating phases of multiple combustion points between a combustion starting point (alpha05) and a combustion ending point (alpha90) of course of entire conversion of a fuel-air-mixture in the chamber. An existing pre-ignition is pre-determined, during temporal prior conversion of the fuel. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Detektierung einer Vorentflammung eines Kraftstoff-Luft-Gemisches in einem Zylinderraum einer ottomotorisch betriebenen Brennkraftmaschine mit hohem Verdichtungsverhältnis bzw. mit Aufladung. Der Erfindung liegt die Aufgabe zugrunde, ein Verfahren zur Detektierung einer Vorentflammung eines Kraftstoff-Luft-Gemisches in einem Zylinderraum einer ottomotorisch betriebenen Brennkraftmaschine mit hohem Verdichtungsverhältnis zu schaffen, mit dem eine Vorentflammung bereits vor dem Entstehen weitestgehend erkannt und ermittelt werden kann. Erfindungsgemäß wird das dadurch erreicht, dass zur Detektierung der Vorentflammung für jedes Arbeitsspiel von mehreren Verbrennungspunkten zwischen dem Verbrennungsbeginn und dem Verbrennungsende des Verlaufs des nominierten Gesamtumsatzes des Kraftstoff-Luft-Gemisches im jeweiligen Zylinderraum die Verbrennungsmerkmale Zeit- und Kurbelwinkelwellen bezogen ermittelt und mit den Verbrennungsmerkmalen eines vorangehenden Arbeitsspiels verglichen werden.