Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled

The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26)...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SCHUMANN, FALK, WEBER, DIRK, EBERSPAECHER, RALPH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
container_end_page
container_issue
container_start_page
container_title
container_volume
creator SCHUMANN, FALK
WEBER, DIRK
EBERSPAECHER, RALPH
description The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26) connected with the pipeline. The wall of the elastic hose is more elastic than the wall of the pipeline. Bei einer hydraulisch betätigbaren Kupplung eines Antriebsstrangs eines Kraftfahrzeugs können während des Kuppelns Druckpulse und Schall von der Kupplung über eine Leitungsanordnung (18) zum Betätigen der Kupplung hin zum Kupplungspedal (12) übertragen werden. Es ist Aufgabe der Erfindung, diese unerwünschten Schwingungen möglichst gut zu dämpfen. Erfindungsgemäß wird dazu eine Leitungsanordnung (18) zum hydraulischen Koppeln eines Geberzylinders (16) mit einem Nehmerzylinder (20) bereitgestellt, bei der ein elastischer Schlauch (26) einen Abschnitt der Leitungsanordnung (18) bildet.
format Patent
fullrecord <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102009004939A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102009004939A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102009004939A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNTbsKwjAU7eIg6j_cxa1CtC4dxQcOju5ySW5N4DYJeSj9In_TKEJXp3M4z2n1uhhLgCGgvVNPNkHnAuhBBcxsJKBMGZNxFlwHknOS-sNUMA-CFNB8jd6l0nqQNpKpBo0RvPHEZbuGEnkWQ0OPMVEAORRdFYJWQWQsQ6MUaDxH5gGky55JzatJhxxp8cNZtTwdr_vziry7UfQoyVK6HY5rsRGiFWLbNu1u3fybewNkXVlK</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled</title><source>esp@cenet</source><creator>SCHUMANN, FALK ; WEBER, DIRK ; EBERSPAECHER, RALPH</creator><creatorcontrib>SCHUMANN, FALK ; WEBER, DIRK ; EBERSPAECHER, RALPH</creatorcontrib><description>The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26) connected with the pipeline. The wall of the elastic hose is more elastic than the wall of the pipeline. Bei einer hydraulisch betätigbaren Kupplung eines Antriebsstrangs eines Kraftfahrzeugs können während des Kuppelns Druckpulse und Schall von der Kupplung über eine Leitungsanordnung (18) zum Betätigen der Kupplung hin zum Kupplungspedal (12) übertragen werden. Es ist Aufgabe der Erfindung, diese unerwünschten Schwingungen möglichst gut zu dämpfen. Erfindungsgemäß wird dazu eine Leitungsanordnung (18) zum hydraulischen Koppeln eines Geberzylinders (16) mit einem Nehmerzylinder (20) bereitgestellt, bei der ein elastischer Schlauch (26) einen Abschnitt der Leitungsanordnung (18) bildet.</description><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2010</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100722&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102009004939A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76289</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20100722&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102009004939A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>SCHUMANN, FALK</creatorcontrib><creatorcontrib>WEBER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>EBERSPAECHER, RALPH</creatorcontrib><title>Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled</title><description>The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26) connected with the pipeline. The wall of the elastic hose is more elastic than the wall of the pipeline. Bei einer hydraulisch betätigbaren Kupplung eines Antriebsstrangs eines Kraftfahrzeugs können während des Kuppelns Druckpulse und Schall von der Kupplung über eine Leitungsanordnung (18) zum Betätigen der Kupplung hin zum Kupplungspedal (12) übertragen werden. Es ist Aufgabe der Erfindung, diese unerwünschten Schwingungen möglichst gut zu dämpfen. Erfindungsgemäß wird dazu eine Leitungsanordnung (18) zum hydraulischen Koppeln eines Geberzylinders (16) mit einem Nehmerzylinder (20) bereitgestellt, bei der ein elastischer Schlauch (26) einen Abschnitt der Leitungsanordnung (18) bildet.</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2010</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNTbsKwjAU7eIg6j_cxa1CtC4dxQcOju5ySW5N4DYJeSj9In_TKEJXp3M4z2n1uhhLgCGgvVNPNkHnAuhBBcxsJKBMGZNxFlwHknOS-sNUMA-CFNB8jd6l0nqQNpKpBo0RvPHEZbuGEnkWQ0OPMVEAORRdFYJWQWQsQ6MUaDxH5gGky55JzatJhxxp8cNZtTwdr_vziry7UfQoyVK6HY5rsRGiFWLbNu1u3fybewNkXVlK</recordid><startdate>20100722</startdate><enddate>20100722</enddate><creator>SCHUMANN, FALK</creator><creator>WEBER, DIRK</creator><creator>EBERSPAECHER, RALPH</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20100722</creationdate><title>Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled</title><author>SCHUMANN, FALK ; WEBER, DIRK ; EBERSPAECHER, RALPH</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102009004939A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2010</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>SCHUMANN, FALK</creatorcontrib><creatorcontrib>WEBER, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>EBERSPAECHER, RALPH</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>SCHUMANN, FALK</au><au>WEBER, DIRK</au><au>EBERSPAECHER, RALPH</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled</title><date>2010-07-22</date><risdate>2010</risdate><abstract>The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26) connected with the pipeline. The wall of the elastic hose is more elastic than the wall of the pipeline. Bei einer hydraulisch betätigbaren Kupplung eines Antriebsstrangs eines Kraftfahrzeugs können während des Kuppelns Druckpulse und Schall von der Kupplung über eine Leitungsanordnung (18) zum Betätigen der Kupplung hin zum Kupplungspedal (12) übertragen werden. Es ist Aufgabe der Erfindung, diese unerwünschten Schwingungen möglichst gut zu dämpfen. Erfindungsgemäß wird dazu eine Leitungsanordnung (18) zum hydraulischen Koppeln eines Geberzylinders (16) mit einem Nehmerzylinder (20) bereitgestellt, bei der ein elastischer Schlauch (26) einen Abschnitt der Leitungsanordnung (18) bildet.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
fulltext fulltext_linktorsrc
identifier
ispartof
issn
language eng ; ger
recordid cdi_epo_espacenet_DE102009004939A1
source esp@cenet
subjects BLASTING
BRAKES
CLUTCHES
COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION
ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS
GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS
HEATING
LIGHTING
MECHANICAL ENGINEERING
THERMAL INSULATION IN GENERAL
WEAPONS
title Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled
url https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-09T05%3A16%3A24IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=SCHUMANN,%20FALK&rft.date=2010-07-22&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102009004939A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true