Line arrangement for hydraulic actuation of clutch of drive train of motor vehicle, has pipeline, in which master cylinder and slave cylinder are hydraulically coupled
The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26)...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The line arrangement (18) has a pipeline (24), in which a master cylinder (16) and a slave cylinder (20) are hydraulically coupled. A force (F) acts on a piston of the master cylinder, and a force (F') acts on a piston of the slave cylinder. The line arrangement is assigned an elastic hose (26) connected with the pipeline. The wall of the elastic hose is more elastic than the wall of the pipeline.
Bei einer hydraulisch betätigbaren Kupplung eines Antriebsstrangs eines Kraftfahrzeugs können während des Kuppelns Druckpulse und Schall von der Kupplung über eine Leitungsanordnung (18) zum Betätigen der Kupplung hin zum Kupplungspedal (12) übertragen werden. Es ist Aufgabe der Erfindung, diese unerwünschten Schwingungen möglichst gut zu dämpfen. Erfindungsgemäß wird dazu eine Leitungsanordnung (18) zum hydraulischen Koppeln eines Geberzylinders (16) mit einem Nehmerzylinder (20) bereitgestellt, bei der ein elastischer Schlauch (26) einen Abschnitt der Leitungsanordnung (18) bildet. |
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