Fuel injection apparatus for internal combustion engine, has valve body with guide groove for guiding combustion gas that flows into inner wall, and emitting hole that connects fuel accumulation chamber to exterior
The fuel injection apparatus includes a needle valve (40) for opening and closing a fuel channel (28) by being spaced apart or contacted to a valve seat (23). A valve body (21) has a guide groove (50) for guiding combustion gas that flows into an inner wall (24), and an emitting hole (60) that conne...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The fuel injection apparatus includes a needle valve (40) for opening and closing a fuel channel (28) by being spaced apart or contacted to a valve seat (23). A valve body (21) has a guide groove (50) for guiding combustion gas that flows into an inner wall (24), and an emitting hole (60) that connects a fuel accumulation chamber (27) to the exterior.
Ein Kraftstoffeinspritzer hat einen Ventilkörper (21) und ein Nadelventil (40). Der Ventilkörper (21) weist einen Ventilsitz (23) an seiner Innenfläche (24), einen Kraftstoffdurchtritt (28) und ein Düsenloch (60) auf, das mit Bezug auf einen Strom des Kraftstoffs stromabwärts von dem Ventilsitz (23) liegt. Das Düsenloch (60) weist ein erstes offenes Ende (61) an der Innenfläche (24) und ein zweites offenes Ende (62) an einer Außenfläche des Ventilkörpers (21) auf. Das Düsenloch (60) ist relativ zu einer axialen Richtung des Ventilkörpers (21) geneigt. Das Nadelventil (40) ist in dem Ventilkörper (21) angeordnet, um sich in der axialen Richtung des Ventilkörpers (21) hin und her zu bewegen, um den Kraftstoffdurchtritt (28) durch das Trennen von und Berühren des Ventilsitzes (23) zu öffnen und zu schließen. Der Ventilkörper (21) hat außerdem eine Führungsnut (50), die mit dem Düsenloch (60) in Verbindung ist, um ein Verbrennungsgas zu führen, das von einem Äußeren des Ventilkörpers (21) durch das zweite offene Ende (62) in das Düsenloch (60) eindringt. |
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