Internal combustion engine comprises intake camshaft and exhaust camshaft, where two control valves are connected with oil supply line which is provided in cam shaft housing, and former control valve is arranged perpendicular to camshaft

The internal combustion engine comprises an intake camshaft (2) and an exhaust camshaft (3), where two control valves (7,8) are connected with an oil supply line (6) which is provided in camshaft housing (1). The former control valve is arranged perpendicular to the camshaft, and the latter control...

Ausführliche Beschreibung

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1. Verfasser: KLOSS, JOACHIM
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The internal combustion engine comprises an intake camshaft (2) and an exhaust camshaft (3), where two control valves (7,8) are connected with an oil supply line (6) which is provided in camshaft housing (1). The former control valve is arranged perpendicular to the camshaft, and the latter control valve is positioned to the longitudinal direction of the camshaft in a slanted manner. The oil supply channels are provided between the control valves and the camshaft adjusters (4,5). Die Erfindung betrifft eine Brennkraftmaschine mit Einlass- und Auslassnockenwellen, die in einem Nockenwellengehäuse aufgenommen und jeweils mit einem hydraulisch betätigbaren Nockenwellenversteller verbunden sind, wobei sowohl für den Nockenwellenversteller der Einlassnockenwelle als auch für den für den Nockenwellenversteller der Auslassnockenwelle jeweils ein Schaltventil vorgesehen ist, wobei beide Schaltventile mit einer gemeinsamen Ölzufuhrleitung verbunden sind, welche innerhalb des Nockenwellengehäuses positioniert ist.