Drive train for passenger car with rear axle drive, has control system for controlling rotating characteristics of rotary components, and arranged at side of clutch separating plane, where side of separating plane is turned towards shaft

The drive train (100) has a control system (138) provided for controlling rotating characteristics of rotary components of the drive train. The control system is arranged at a side of a clutch separating plane (130) in a disengaged condition of a clutch (112), where the side of the clutch separating...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SCHUMANN, FALK, RUDHART, CHRISTOPH, EBERSPAECHER, RALPH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The drive train (100) has a control system (138) provided for controlling rotating characteristics of rotary components of the drive train. The control system is arranged at a side of a clutch separating plane (130) in a disengaged condition of a clutch (112), where the side of the clutch separating plane is turned towards an input shaft (106). The control system is formed as a vibration damper or frictional damper with a damping mass (136). The vibration damper is formed as a part of the clutch, and a clutch disk (134) is arranged at a clutch output side. Die Erfindung betrifft einen Triebstrang (100), insbesondere den Triebstrang (100) eines Kraftfahrzeuges. Aus der Praxis ist es bekannt, dass in einen solchen Triebstrang insbesondere bei Kraftfahrzeugen Feder- und Dämpfungssysteme integriert werden, um auf das Umlaufverhalten der einzelnen rotierenden Komponenten Einfluss zu nehmen. Es hat sich allerdings gezeigt, dass das Betriebsverhalten von Triebsträngen unbefriedigend ist. Um einen hinsichtlich des Betriebsverhaltens verbesserten Triebstrang (100) zur Verfügung zu stellen und insbesondere das Betriebsverhalten des Triebstrangs bei Kupplungsvorgängen zu verbessern, ist gemäß der Erfindung vorgesehen, ein erstes Einflusssystem (138) auf der einer Eingangswelle (106) abgewandten Seite der Kupplungstrennebene (130) vorzusehen.