Cylinder head for internal combustion engine, comprises valve train with regulating shaft, which has split bearing, where split bearing comprises bearing pad and bearing cover, between which regulating shaft is stored in swiveling manner

The cylinder head (1) comprises a valve train (2) with a regulating shaft (3), which has a split bearing (4). The split bearing comprises a bearing pad (4a) and a bearing cover (4b), between which the regulating shaft is stored in a swiveling manner. The bearing cover is tightened at two positions a...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: MALEK, GEORG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The cylinder head (1) comprises a valve train (2) with a regulating shaft (3), which has a split bearing (4). The split bearing comprises a bearing pad (4a) and a bearing cover (4b), between which the regulating shaft is stored in a swiveling manner. The bearing cover is tightened at two positions against the bearing pad. A bolt connection (5) and a positive connection (6) are provided for tightening the bearing cover and the bearing pad. Zylinderkopf (1) für eine Brennkraftmaschine, mit einem Ventiltrieb (2) mit zumindest einer Stellwelle (3), die in zumindest einem geteilten Lager (4), bestehend aus einem Lagerfuß (4a) und einem Lagerdeckel (4b), zwischen denen die Stellwelle (3) drehbar gelagert ist, wobei der Lagerdeckel (4b) an zwei Stellen gegen den Lagerfuß (4a) verspannbar ist und wobei zum Verspannen von Lagerdeckel (4b) und Lagerfuß (4a) eine Schraubverbindung (5) und eine am Lagerdeckel (4b) angreifende formschlüssige Verbindung (6) vorgesehen sind. Durch die erfindungsgemäße Ausgestaltung des Zylinderkopfes wird der Bauraumbedarf drastisch verringert.