Force flow-bypass transmission for bypassing force flow at measuring section of drive shaft, has force transmission elements, where force transmission between elements relative to drive shaft is restricted, in one of counter shaft positions

The transmission has two force transmission elements (120, 130) that are arranged at a drive shaft (110) such that a measuring section (140) is provided between the transmission elements. Another two force transmission elements (170, 180) are arranged at an adjustable through-drive counter shaft (16...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: TREFZ, MICHAEL, TCHORZ, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The transmission has two force transmission elements (120, 130) that are arranged at a drive shaft (110) such that a measuring section (140) is provided between the transmission elements. Another two force transmission elements (170, 180) are arranged at an adjustable through-drive counter shaft (160) such that force transmission is permitted between the transmission elements with respect to the drive shaft, in one of positions of the counter shaft. The force transmission between the transmission elements with respect to the drive shaft is restricted, in other position of the counter shaft. An independent claim is also included for a method for bypassing a force flow at a measuring section of a drive shaft. Die vorliegende Erfindung betrifft ein Kraftfluss-Umleitungsgetriebe (100) zur Umleitung eines Kraftflusses um einen Messabschnitt (140) einer Antriebswelle (110), wobei das Kraftfluss-Umleitungsgetriebe (100) folgende Merkmale aufweist: - eine Antriebswelle (110), die erstes (120) und ein zweites (130) Kraftübertragungselement aufweist, wobei das erste (120) und zweite (130) Kraftübertragungselement derart an der Antriebswelle (110) angeordnet sind, dass sich der Messabschnitt (140) zwischen dem ersten (120) und zweiten (130) Kraftübertragungselement befindet; - eine verschiebbare Vorlegewelle (160), die ein drittes (170) und ein viertes (180) Kraftkopplungselement umfasst, wobei das dritte (170) und vierte (180) Kraftkopplungselement derart an der Vorlegewelle (160) angeordnet sind, dass in einer ersten Position der Vorlegewelle (160) in Bezug zur Antriebswelle (110) eine Kraftübertragung zwischen dem ersten (120) und dritten (170) Kraftübertragungselement sowie eine Kraftübertragung zwischen dem zweiten (130) und vierten (180) Kraftübertragungselement möglich ist und wobei in einer zweiten Position der Vorlagewelle (160) in Bezug zur Antriebswelle (110) eine Kraftübertragung zwischen dem ersten (120) und dritten (170) Kraftübertragungselement und/oder zwischen dem zweiten (130) und vierten (180) Kraftübertragungselement nicht möglich ist.