Tensioning device for tensioning safety belt with tension element, has shock absorber bushing provided for passing element, where bushing is press opened on stop during tensioning process, and comprises recess

The device (10) has a tension element (20) connected to a belt buckle (45) or a belt end fitting at an end (30) of the element and connected indirectly or directly by a tension drive (50) of the device at another end of the element, where movement of the belt buckle and/or the belt end fitting is de...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SAILER, OLIVER, GLAUNING, TOBIAS, THOMA, LOTHAR, FELBER, CARSTEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (10) has a tension element (20) connected to a belt buckle (45) or a belt end fitting at an end (30) of the element and connected indirectly or directly by a tension drive (50) of the device at another end of the element, where movement of the belt buckle and/or the belt end fitting is decelerated. A shock absorber bushing (60) is provided for passing the element. The bushing is press opened on a stop (70) during a tensioning process. The bushing is moved along with the element during the tensioning process, and impacts at the stop, where the bushing comprises a recess. An independent claim is also included for a method for manufacturing a tensioning device for tensioning a safety belt. Die Erfindung bezieht sich u.a. auf eine Straffeinrichtung (10) zum Straffen eines Sicherheitsgurtes mit einem Zugelement (20), wobei das Zugelement an seinem einen Ende (30) an ein Gurtschloss (45) oder einen Gurtendbeschlag anschließbar ist und an seinem anderen Ende mittelbar oder unmittelbar mit einem Strafferantrieb (50) der Straffeinrichtung verbunden ist, wobei die Straffeinrichtung zumindest eine Aufprallabsorberhülse (60) aufweist, durch die das Zugelement hindurchgeführt ist, und wobei die Straffeinrichtung einen Anschlag (70) aufweist, auf den die Aufprallabsorberhülse während des Straffvorgangs aufgedrückt wird, wodurch die Bewegung des Gurtschlosses bzw. des Gurtendbeschlags abgebremst wird. Erfindungsgemäß ist vorgesehen, dass die Aufprallabsorberhülse zumindest eine Vertiefung (110, 111, 112, 113) aufweist.