Exhaust manifold arrangement for use in double-mass exhaust gas turbocharger in four-cylinder in-line engine of motor vehicle, has external casing surrounding exhaust gas flow channels and collecting area in sections
The arrangement has a multi-pass exhaust manifold (40) comprising exhaust gas flow channels (50, 52, 58, 60) that are assigned to a cylinder of an internal-combustion engine. Two of the exhaust gas flow channels (50, 52) extend into a flow (54) of a collecting area (56) and the remaining two exhaust...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The arrangement has a multi-pass exhaust manifold (40) comprising exhaust gas flow channels (50, 52, 58, 60) that are assigned to a cylinder of an internal-combustion engine. Two of the exhaust gas flow channels (50, 52) extend into a flow (54) of a collecting area (56) and the remaining two exhaust gas flow channels extend into another flow (64) of the collecting area. An external casing (70) surrounds the exhaust gas flow channels and the collecting area in sections. An air gap (71) is formed between the external casing and the exhaust gas flow channels and/or the collecting area.
Die Erfindung betrifft eine Abgaskrümmeranordnung für eine Brennkraftmaschine eines Kraftwagens, wobei ein mehrflutiger Abgaskrümmer mit einem Abgasturbolader verbunden werden kann. Zur Verbesserung des Wirkungsgrades und der Verringerung von Wärmeverlusten im Bereich der Abgaskrümmeranordnung ist eine Außenummantelung vorgesehen, welche Abgasströmungskanäle und einen Sammelbereich, in welchem diese zu den einzelnen Fluten des Krümmers zusammengefasst werden, zumindest bereichsweise umschließt und so thermisch isoliert. An den eigentlichen Abgaskrümmer schließt sich in weiterer Ausgestaltung ein Strömungsleitelement an, welche die Relativlage einer Trennwand der Fluten des Krümmers um 90° dreht, um so eine Anbindung eines üblichen zweiflutigen Abgasturboladers zu ermöglichen. |
---|